Elsősegélynyújtást oktató


A továbbképzés célja olyan egészségügyi dolgozók és pedagógusok képzése, akik az elsősegély-oktatás területén minőségi munkát szeretnének végezni. Szeretnének megismerkedni az aktuális iránymutatásokkal, az elsősegély-oktatás módszertani lehetőségeivel és kihívásaival.

 

Kiknek ajánljuk?

- Pedagógusok,
- óvoda-pedagógusok,
- szaktanárok,
- tanítók,
- kollégiumi nevelők,
- védőnők,
- házi és munkaegészségügyi orvosok,
- mentőápolók,
- mentőtisztek,
- diplomás ápolók.
 

A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja olyan egészségügyi dolgozók és pedagógusok képzése, akik az elsősegély-oktatás területén minőségi munkát szeretnének végezni. Szeretnének megismerkedni az aktuális iránymutatásokkal, az elsősegély-oktatás módszertani lehetőségeivel és kihívásaival.

 

Ismertető

A négy napos kurzus az aktuális iránymutatások megismerésével (ERC, IFRC, ITLS, MRT, OMSZ) kezdődik, részben távoktatás (e-learning), részben kontaktképzés keretében. Meghatározásra kerül a laikus segélynyújtó és a helper kompetenciája, tisztázásra kerülnek az elfogadott és ellenjavalt beavatkozások, kötözések, fektetések. A hallgatók megismerkedhetnek a legmodernebb kötöző és rögzítőeszközökkel.

A képzés során a résztvevők módszertani támogatást kapnak a helyszínbiztosítás, a segélyhívás, a traumás és belgyógyászati esetek oktatásához. Előkerülnek a tradicionális (frontális) képzési lehetőségek és ezek szerény hatékonyságú alkalmazása, valamint az ezeket helyettesítő, hatékony eredményt elérő gyakorlati módszerek, szimulációs lehetőségek és az info-kommunikációs eszközök használata.

A résztvevők a gyakorlati napokon (3 nap) baleset-szimuláció keretében élhetik át azok eredményességét, illetve ismerhetik meg a módszer alkalmazásának lehetőségeit és nehézségeit. 

Az elmélet és a gyakorlat mellett olyan munkaformákat is alkalmazunk, mint a brainstorming,  a kooperatív módszer és a workshop.

Önálló képzési nap keretében sajátítják el a résztvevők az újraélesztés oktatásának módszertanát, valamint  avizsgáztatási gyakorlatot.

A képzés során 4 önálló kurzus sajátítható el:

Elsősegélynyújtó pedagógus + Elsősegély-oktatás módszertana 1. + Elsősegély-oktatás módszertana 2. - Újraélesztést oktató


 

Témakörök

*Távoktatás 1. 
Az elsősegélynyújtás fogalma, jelentősége, hazai helyzete
A sérülések típusai, sebek, vérzések, égési és marási sérülések, a vázrendszer sérülései.
Mérgezések

1. Érvényes iránymutatások IFRC, ERT, ITLS
Betegvizsgálat és légútbiztosítás, eszméletlenség, légúti idegentest (1,5 ó elm.+gyak.)

2. Sérülések, - kötözések, rögzítések, fektetések, műfogások (1ó gyak.)

3. Sérülések testtájak szerint (1ó elm.)

4. Alapszintű újraélesztés és defibrillátor használat, légúti idegentest (1,5ó elm.+gyak.)

5. Belgyógyászat (agyi érkatasztrófa, mellkasi fájdalom, cukorbetegség, ájulás, görcsroham, kihűlés) (1ó elm.)

6. Gyermekbalesetek, gyermek légúti akadály, BLS (1ó elm.)

*Távoktatás 2. 
Helyszínbiztosítás, segélyhívás, betegvizsgálat, légútbiztosítás, vérzés, égés, vázrendszer sérülései. (2ó távoktatás és teszt)

7. Biztonság - A helyszínbiztosítás oktatásának leghatékonyabb módszerei, háromféle módszer kipróbálása, segédanyagok készítése (1ó gyak.)

8. Légútbiztosítási lehetőségek, légúti idegentest eltávolítása (1ó elm.+gyak.)

9. Traumás esetek szimulációs gyakorlat (2ó gyak.)

10. Traumás esetek feldolgozása, forgatókönyv készítés (1ó gyak.)

11. Szimulációs oktatás lehetőségei munkahelyi és iskolai oktatások során (1ó gyak.)

12. IKT eszközre épülő módszertani ötletek kipróbálása és megvalósítása (2ó gyak.)

*Távoktatás 3.
Koponya, mellkas, gerinc és medencesérülés. Stroke, mellkasi fájdalom, asztma. (2ó távoktatás és teszt)

13. Belgyógyászati esetek oktatásának módszertana - feladatlapok, tesztek összeállítása. (1ó elm.)

14. Súlyos sérült ellátás - oktatási gyakorlat. A bukósisak levétel és a súlyos sérült légútbiztosítás oktatásának módszertana. (1ó gyak.)

15. Súlyos sérült szituáció - megadott forgatókönyvhöz kell értékelőlapot készíteni. Az értékelő lapok átbeszélését követően baleset-szimulációval ellenőrizzük azok hatékonyságát. (2ó gyak.)

16. Belgyógyászati kórképek szimulációja - a résztvevők olyan fortélyokat tanulhatnak meg, amellyel segíthetik, hogy tanítványaik minél élethűbben játszanak el egy szituációt. (2ó gyak.)

17. Munkahelyi és iskolai oktatások témaköreinek meghatározása nemzetközi, hazai és egyéni javaslatok alapján, oktatási segédletek áttekintése (1ó elm.+brainstorming)

18. Workshop és műhelymunka

3Távoktatás 4. 
Alapszintű újraélesztés és defibrillátor használat

19. Alapszintű újraélesztés és defibrillátor használat (2ó elm.+gyak.)

20. Az alapszintű újraélesztés oktatásának módszertana (1ó elm.)

21. BLS vizsgáztatási gyakorlat (1ó gyak.)

22. BLS, AED szituációs gyakorlat, 2 perces BLS (1ó gyak.)

23. BLS szimulációs gyakorlat csoportbontásban, éles mentőhívással (1ó gyak.)

24. Légúti idegentest eltávolítása felnőtt, csecsemő, gyermek gyakorlat, stabil oldalfektetés 1ó gyak.)

25. Modulzáró vizsga

 


A képzésről szóló igazolás megfelel:

- az Országos Mentőszolgálat,
- a Magyar Resuscitatios Társaság,
- a European Resuscitation Council (ERC),
- az Emergency First Response (EFR),
- az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség

irányelveinek.

A képzésről magyar nyelvű igazolást állítunk ki.


További információk

Képzési idő: 12 (e-learning) + 32 (kontakt) óra

Létszám: max. 20 fő

Ismerje meg képzési hálónkat!

Régi tematika engedélyszám: OKM-2/35/2009

 

További kiegészítő képzések: Elsősegély-oktatás módszertana 1., Elsősegély-oktatás módszertana 2., Újraélesztést oktató

 

Miért válasszon minket? IDŐPONTOK ÁRAK Képzési háló JELENTKEZÉS

 

Így értékelték munkánkat hallgatóink>>

Munkahelyeknek egyedi ajánlatot készítünk!

Érdeklődés: elsosegely@elsosegely.hu